Köpvillkor

Priser

Priserna anges i svenska kronor och i priserna ingår moms med 25%. Vi uppdaterar våra priser löpande för att de alltid ska vara aktuella. Vi reserverar oss för eventuell felaktig information.

Frakt och leverans

Till och med 31/12 2020 skickar vi matsilver fraktfritt med undantag för postförskotts-försändelser. För postförskott tillkommer en postförskottsavgift på 120 kr. Beställda varor som finns i lager skickas normalt sätt inom tre till fyra arbetsdagar då beställningen görs före klockan 14.00.

Outlösta paket

Ej utlösta försändelser som går i retur till oss debiteras med en avgift på 250 kr för att täcka transportkostnaderna. Därav är det billigare att hämta ut varan och själv betala returfrakten i jämförelse med att ej utlösta försändelser.

Transportskador

Varor som skadats vid leverans ska anmälas via e-post till carat@caratmatsilver.se samma dag som varan hämtats ut. Om du märker att paketet är skadad då du hämtar ut paketet ska du anmäla detta direkt vid utlämningsstället. Om innehållet är oskadat finns det inte någon anledning till reklamation.

Reklamation

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till carat@caratmatsilver.se.

Ångerrätt

Du som kund har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt vilket innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagen vara som beställts via vår webbshop. Återsänd vara måste vara oanvänd och i originalförpackning. För att utnyttja ångerrätten behöver du meddela oss detta via e-post till carat@caratmatsilver.se inom 14 dagar efter mottagen vara. Du som kund står för returfrakten vid ångerrätt.

Returer

Vid retur ska produktens originalförpackning och övriga delar vara bifogade och oskadda samt varan får ej vara använd. Om en produkt inte uppfyller dessa kriterier kan den ej returneras som ett ångrat köp. Du som kund ansvarar för returen och står för fraktkostnaden vid retur. När vi har mottagit och godkänt returen görs återbetalning och justeringar via Stripe.

GDPR

Vi lagrar personuppgifter som består av namn, adress, e-post och telefonnummer för att kunna upprätta fakturor, leverera beställningar samt nå ut till kund via e-post. Personuppgifter används för att skicka paket till kunder via PostNords tjänst Pacsoft-online. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.